Wednesday, August 25, 2010

UKm di Hati ku!!! dulu....sekarang sesuai x?? SEGi di HatiKu...ahakzzz



ahakzzzz...lame rasenya miss pejai x menconteng monteng blog ni....huhu...rindu rasanya dengan blogni,, yelah kan blog yang dicipta ketika jaman kopi-kopi sejuk dulu,,, xpon owg dulu-dulu sebut jaman bien...ohohoho...

siyesly, windu rasanya dengan kawan2 di UKM dulu,,,entah biler yer dapat bersama main bumper car...ahakzz...karok + bowling.....ahaaaaaaaaa...syokkk gler...

sekarang, mase ini , ketika ini...aku tetap berada dalam gedung di mana bercambahnya ilmu pengetahuan dunia dan bertukar menjadi amalan diakhirat jika kita lakukannya dengan hati yang bersih dan ikhlas.....aahhaa...masalahnya ikhlas dan tuluskah aku????

kini aku berada didunia baruku,, bukan lagi di UKm tetapi di SEGi collage....sungguhh,, jujur,, dan benar aku amat gembira sekarang...!!!...dan harap untuk selamnya kegembiraan ini...aku bukan lagi pelajar yang perlu datang ke kelas setengah jam awal, bukan lagi pelajar yang perlu berebut2 menaiki bas UKm....bukan lagi pelajar yang perlu pergi ke Perpustakaan untuk menghabiskan masa menonton televisyen, bukan lagi pelajar yang giler dengan Facebooknya, bukan lagi pelajar yang perlu pergi ke dekan untuk mengambil sijil dekannya...ecehhhhh...percaya ke aku ambil sijil dekan???..hak2...xder la tipuuu jer,,, tipu sunat owg kata pose2 ni....yer la pelajar cam aku ni mane la layak untuk sume tu kan...hak3

wlaupun xder sume 2 dalam kehidupan aku sekarang ni,,, aku bukan dok goyang kaki yer u alll...aku kena gak bangun lebih awal dari waktu belajar iaitu seawal jam 6 pagi dan mesti sampai di collage sebelum kol 9 pagi....walaupun aku xperlu lagi menunggu kehadiran lecturer dengan kengantukan sebelum classs bermula,, tapi sekarang aku perlu datang setengah jam lebih awal untuk sejukkan class sebelum class bermula,,,bayangkan klo class kol 9...aku kena hadir paling kurang setengah jam lebih awal... adoiiii,,tapi aku ikhlas laaa tu sume untuk sume student yang aku sayang...ahaha...sayang ke??/...klo dulu aku kena siapkan tugasan tapi sekarang aku lak yang bg tugasan , wat soalan exam, tanda kertas...aaaaaaaaa...tapi aku gembira sangat gembira dengan semua ini....

sebenarnya, aku sekarang merupakan salah seorang pensyarah kolej segi seri kembangan.. dan aku akan cuba beri perkhidmatan yang terbaik selagi aku berada di sini,, aku wujud seperti sekarang kerana anak bangsa terdahulu yang perihatin terhadap bangsanya,, aku kini giliranku untuk berbakti kepada anak dan bangsa tercinta....

2 comments:

kueyteowkungfu said...
This comment has been removed by the author.
kueyteowkungfu said...

waaa....entri ko kli ni nostalgia gle la wei...g librry, g dekan, g cls, g karok.waaaaa....windu kowt!!!

tp ayt ko y last mmg terbaik la der.huhuhu."...aku wujud seperti sekarang kerana anak bangsa terdahulu yang perihatin terhadap bangsanya,, aku kini giliranku untuk berbakti kepada anak dan bangsa tercinta...." - tdapat proses timbal blk d stu ea.bgs! [tbe msuk stilistik.=p]

all da best in ur new world darl~ =)